livet tjuter vidare.

2013-09-18 @ 16:20:27
Jag kom över gatan!
I skolan fick jag en rundtur i de två skolbyggnader vi är i, (med vi så menar jag alla barn till de som jobbar på mina föräldrars företag) och lite skolmaterial, som dator, pennor, pärmar osv. Jag sitter i ett rum tillsammans med en tjej från Finland, en flicka från Amerika och en kille från Sverige, alla pluggar på distansprogram till olika skolor. De andra yngre ungdomarna och barnen, får lektioner utav lärare. Mysiga människor, fina lokaler.
Runt två så blev jag upphämtad utav föräldrarna mina, vi åkte och kollade in en lägenhet som vi ska bo i temporärt. Fin lägenhet på 23dje våningen,  väldigt "steril" dock, med enkla möbler och hårda sängar. Men med lite kärlek går allt att fixa! 
Vi kollade in vad hotellets gym hade att bjuda på, musklerna kommer att skrika imorgon..
Sedan bar det ut på äventyr på de tutande hjulingarna på gatorna för att hitta mat.Det blev en restaurang mamma provat på tidigare. Ingen kunde engelska på restaurangen, så vi fick peka i menyn, mua och kackla för att få veta om det var ko- eller kycklingkött.
Jag beställde vatten "water", blev med dragen till kylen för att peka på vad jag ville ha, Inget, vatten det blev sprite. Servitriserna var så söta, skrattade åt oss när vi försökte förklara och när vi åt med pinnar. De blev över lyckliga när de fick va med på kort. Underbara.
Två 600ml öl, en sprite och all mat för 150kr. Det är ganska billigt här...
 
Det är så speciellt hur alla tittar! Barn kan börja gråta, människor vänder sig om, vissa säger "Welcome to China!" och andra granskar mig från hår till skosulor.
 
Det är väl sådant man vänjer sig vid!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0