frontlinjen

2012-10-30 @ 11:48:15
Varmasssttee dagen hittills, 29 grader. Dog ett par gånger i skolan, speciellt under rasterna och idrottslektionen, svetten rann! Dagen varvades med vattenkrig och njutande i solen.
Värsta underdagen (när det kommer till värme) basketboll matchen, det var 35 grader i hallen vi spelade i och jag var nära på att kasta upp lunchen ett par gånger! Men vi vann stort, 64-14, började tycka synd om motståndarna efter ett tag.. Tog sikte mot floden efter matchen, träffa massa sköna vänner där, baadddaa, underbart!

Dagens läxa, är helt klart att dricka vatten! Nu på kvällen har mitt huvud dödat mig.. men annars en fiinfin dag!
Ha det gött!

en dröm.

2012-10-28 @ 12:34:26
Jag trodde inte att jag skulle komma hit. Att jag på riktigt skulle spendera ett år på andra sidan jordklotet. Jag har inte fattat det än, det är som en dröm, tror inte man fattar det fören det är försent. Då när man bara har filmerna och foton att titta tillbaka på. Jag har det bra, visst har jag det. Men vissa saker har varit svårare och annorlunda från vad jag trodde.

En sak som varit svår som jag absolut inte tänkte på tidigare, var att man är ju faktiskt inte hemma vilket gör att man aldrig kommer vara riiktigt riktiggtt avslappnad. Det finns ingen mamma eller pappa man kan vara sur på utav ingen anledning och det finns inge direkt någon kompis som man verkligen kan ta för givet. Men det löser sig alltid!

Jag är så otroligt stolt över mig själv för att jag tagit mig hit och när jag tittar tillbaka på de månader som passerat blir jag inget annat än peppad på de kommande månaderna! Himla glad för att jag är här och jag kan inte annat än uppmana er att göra något liknande! Älskar det! TACK mina kära föräldrar dom gav mig denna chansen!

freezing feet way past midnight.

2012-10-27 @ 14:44:25
Tog ett dopp i den kalla natten, med Amy, Jaz och Anna under månskenet igår. Det följdes upp utav fimler till klockan 3 tiden under tusen tjocka filtar!

En snabbis.

2012-10-25 @ 15:20:52
Brorsan har "avslutnings fest" för alla i year 12, Jag satt just i hans stuga pumpade lite musik med fulla "studenter". Peppad för skola imorgon bitti! Godnatt hönni!

the biggest thing.

2012-10-24 @ 12:09:42
Efter en steeekande varm dag i skolan, togs det ett dopp i "The River". Sedan följde Cohen med hit en kortis. Lekte med min trasiga kameralins och var allmänt trötta.

2012-10-23

2012-10-23 @ 09:01:59
Hiiimla kass på att uppdatera ursäkta för det!

Kom precis hem från en basketboll match, vi van, wiiihooo!  Det börjar närma sig sommar lov nu(ca 6 veckor) , så himla härligt! Vädret är kanon och det märks att det börjar köra ihop sig. Nu innan alla year12 har "exams", så har de en tema vecka då de klär ut sig till olika grejer varje dag, har hjälpt brorsan med ett par stilar, som könsbyte och 80tal.
Annars så händer det inte såååå himla mycket, har beställt en ny lins till kameran så fina bilder är på gång! Jag ska försöka uppdatera oftare, ett dåligt inlägg är väl bättre än inget antar jag?
Ha det kanon!

To the top.

2012-10-20 @ 13:52:25
Gårdagen spenderades med outdoor ed klassen, abseiling och klättring, skit kul!
Efter klättring och buss farande, kom jag hem till en överhettad bror som ville åka på en sim tur. Vi tog bilen 25km upp i skogen och badade i en iskall bäck/minisjö mitt bland regnskogsträd och lianer, underbart! Träffade kompisar senare på kvällen, tog ännu ett dopp i den snäppet varmare Snowy river. Kollade film med Storebrorsan och en vän efter att ha värmt pannkakor från dagen innan. Lillbrorsan och päronen var i Melbourne och lämnade av x-utbytesstudenten på flygplatsen.
Hoppas ni har en underbar helg!

the black pearl.

2012-10-17 @ 12:48:42
Bilder runt om gårdagens show. Tack Anna W-B för bilderna!

konsert blandat med fakta.

2012-10-16 @ 13:04:18
Dagen har spenderats med att förbereda och spela en super fin/rolig konsert för lågstadieskolorna här i Orbost. Det var film tema, så spelade låtar som Star wars, hajen, pirets of carabian, spiderman m.m. Alla i bandet klädde ut sig till olika prylar, till ex fanns det en spiderman, haj, cruella devil, hundar, superman, pirater, star wars figurer.. jag hade äran att vara spidermans flickvän.. Medan låtarna spelades gjordes det lite teaterspelande, så spiderman räddade mig från en springande pirat!
Efter skolan togs det en varm choklad "down the street".
Ikväll var jag kocken i huset gjorde en winwin pastasås!
Ikväll kom pappsen hem med en liten sköldpadda som sprungit över vägen, vi släppte ut den rackaren efter att ha klappat och fotat plutten.

Hoppas ni har et priiima!

Sunday lovely Sunday.

2012-10-15 @ 13:09:25
Söndagen spenderades med en picknick vid havet på stranden, sååå himla underbart! Vattnet var kanske inte det varmaste, men det var en himla go solig dag. Surfare i vattnet och super fina snäckor på stranden. Längtar som tusan till sommardagarna på stranden!

last Friday.

2012-10-14 @ 13:16:01
Middag, film och snack hos Molly. Tog cyklarna hem genom en tyst, mörk och ensam stad, Anna sov som en stock på golvet mitt. Söta tjejor.

Last Thursday.

2012-10-14 @ 13:07:01
Käkade middag med några underbringar nere på "bottom pub", det följdes upp utav poker inne i gäststugan.

blött,salt,kallt.

2012-10-11 @ 14:30:14
Storebrorsan klarade körkorts testet, så bröderna och syrrorna tog bilen till stranden i det blåsiga, regniga och kalla vädret! Dock var det bara de suuper fräna Européerna (Schweizare och Svenne) som badade! Underbart!
Super stora vågor och himla kyligt.. Första doppet i Havet!

Cykelhjälm

2012-10-10 @ 14:22:35
Ut med pollen i skogen, bilder från förra veckan.

2012-10-09

2012-10-09 @ 14:11:16
En snabb visit i Melbourne.
Hämtade upp familjens förra utbytesstudent från flygplatsen (mycket söt tjeja) runt 11 på kvällskvisten efter att ha missat avfarter och virrat bort oss i Melbournes kvarter, men med en karta i handen och en säker förare bakom ratten kom vi fram. Natten spenderades på ett backpacker hotell i Melbourne.
Togs en Brunch på ett fin fint café och vandrade runt lite på gatorna. Gick till Melbournes stora marknad som var stängd just på måndagar.. otur. Sedan togs bilen tillbaka mot Orbost med ett möbelhandlar stopp på vägen.
Första dagen i skolan idag efter 2 veckors lov, himla bra dag faktiskt! Anna höll en super bra/rolig presentation om Sverige för hela skolan vilket var suuuper! Jag skrattade då som tusan! Hon knäckte knäckebröd i mikrofonen, berättade om nakna barn på studentplakaten och hur svenskar äter massvis av lösgodis,  för det spelar ändå ingen roll hur tjock du är under dunjackorna .. hahah
Eftermiddagen spenderades med Molly, Dusty och Lilly "down the street".

98 nätter down under.

2012-10-07 @ 03:13:00
Kom precis hem från att ha sovit över hos Anna. Nu packas väskan för en natt i Melbourne.
Lillbrorsan, mammsen och jag tar kurs mot Melbourne senare idag för att hämta förra årets utbytes student från flygplatsen. Hon kommer tillbaka för att hälsa på i 2 veckor, det kommer kännas lite knäppt, men hon verkar vara en skön tjej! Vi kommer tillbaka igen imorgon kväll, på Tisdag kör man på skola igen!
Idag ska det käkas lunch med Annas familj också.. Fullspäckad dag.

Jag spenderar alltså min 98onde natt i Melbourne, har varit här i 3 månader nu. Det går så himla snabbt!
Ni får ha det vackert!

midnight city.

2012-10-06 @ 08:33:35
Bra kväll igår!
Biljardspelning, dans, pilkastning, chill runt brasan, kortspel, fulla australiensare...
Bilder från "förfesten"

dansa bonne dansa.

2012-10-05 @ 08:49:43
Ikväll blir det 18 års fest! Två fin fina tjejer kommer hit strax för att fixa och små snacka lite.
Sedan drar vi till partyt som ligger precis bredvid infarten till huset mitt.
Ha det gött!

dancing through life.. and a bit more.

2012-10-04 @ 10:48:52
Gårdagens mummmsiga köp.
Svart klänning (för ett kommande bröllop), kortlek, solbrillor, armband, linne, T-shirt och sportbh.

That's the way, I like it.

2012-10-04 @ 04:59:16
Vi åkte dit med ett mission, shopping.
Dagen var underbar, och lite shopping blev det! Klockan ringde vid 04.05, väntade på bussen halvt sovande under stjärnorna och en stark full måne. Efter ett buss byte och lite snack med en trevlig chauffis var vi framme i Melbourne klockan 10.00. Dagen flöt, tiden gick, skratten ekade, pengarna spenderades och snacksen käkades. Tåget togs tillbaka mot landet 18.30, med ett par trötta löjligt skrattiga tjejer. Bussen anlände i Orbost runt 00.00 tiden efter några minuters sömn. Himla lång dag, men så otroligt bra! Nästa resa är redan planerad.
Thank you Molly!

.Bike.horse.bus.city.

2012-10-02 @ 14:12:09
En underbar soooolig dag! Tog en tur med cykeln för lite träning. Mitt smalben är inflammerat eller något liknande, så kan inte springa, går toppen att cykla dock! Solen tar VÄLDIGT bra, i Australien. Finns till ex bara 25+ och 30+ solfaktor att köpa, sjuukt. Min värdbror blev förvånad när jag sa att det finns solfaktor 5!
Så jag får väl ta tag i att använda solkräm. Vanligt vis så brukar jag vara rätt kass när det kommer till solkräm. Rödast på stranden!
Senare togs det en 3 timmars ridtur upp i skogen med mammsen. Hästarna var himla svettiga och våra rövar var himla ömma efter det, får väl känna mer på det imorgon.

Imorgon (..i natt, 04.30) tas bussen från Orbost mot Melbourne med Molly, SHOPPING! Det är ca 5 timmar dit så det förklarar tiden.. Vi tar bussen/tåget hem samma dag. Resande/lång distans är ingenting i Australien.. sååå det förklarar varför vi gör en 10timmars resa för att gå på Melbournes gator ett tag! Det kostar bara ca 220kr fram och tillbaka, så det är ju inte alls dåligt!

Nu lär jag dra i säng kramisss!

.through this, into that.

2012-10-01 @ 14:51:50
Vaccinerat kalvar.. Ganska sött, ganska rått, ganska hårt. Man lär sig en hel del prylar var dag om djur och så vidare om man bor med två veterinärer. Jag fick iaf trycka nålen i några stycken. Jag fick möjligheten att stoppa armen i rumpan på en ko om jag ville det, men nej tack... jag sparar det till något annat tillfälle!
Gårdags kvällen spenderades hos Jack, spelade pool, härjade i garaget och sparkade "footy" på Orbosts gator.. Sådana rebeller, haha. Fin kväll!

Vet att ni vill ha fler bilder på mig och jag ska försöka bjuda på det! kram