.d.a.g.2.

2013-09-19 @ 17:11:41
Skolan går vidare, förutom mitt distansarbete så har de "äldre barnen" och jag en kurs i Kinesiska en timme per dag. På dessa två lektionerna jag varit på hittills borde jag lärt mig massor.. MEN det är så oerhört svårt! Allt låter så långt ifrån ord man kan komma, bara massa ljud. Det är ett vackert språk, absolut, men himla krångel att få in orden i skallen! Tur att jag har några 13åriga tjejer som sitter bredvid mig och berättar exakt vad jag ska göra... Får ge det lite tid, förväntar mig inte att allt ska sitta efter 2 timmar.
 
Mina goa föräldrar hade ledigt idag, pga en kinesisk röddag, så de låg vid polen när jag kom hem..
Fick Sushi till eftermiddags snack innan det blev mer plugg och sen en löprunda längs stranden. Väldigt fuktigt och varmt, huden pulsade.
Massvis utav familjer på stranden som åt kvällsmat, tände grillar och raketer.
Förutom att någon sa "hallo" lite då och då, så blev vi stoppade utav en tjej som bad om att få ta ett foto tillsammans med oss. Andra gången någon tar foto pga att vi är utlänningar. haha, kul.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0