The show, and the start of all farwells.

2013-03-17 @ 08:10:57
I måndags var den årliga "Orbost Show". Som är en marknad blandat med en hög utav olika hästtävlingar, men även tävlingar i massa olika kategorier, som största pumpan, finaste tuppen, bästa geten, vackraste blomman, goaste kakan, bästa målningen, läskigaste fågelskrämman, sötaste katten osv.
Jag blev fullständigt kär i denna marknaden! Förutom att jag köpte mig ett par underbara hippiebyxor så hittade jag djuret i mina drömmar, en fluffig vit tupp! SÅåååå himla underbar! Det fanns även ett stånd som visade/ sålde reptiler utav olika slag.. lite annorlunda.
Det kändes på något sätt som om att man var i en film, ni vet en sån där brittisk eller amerikansk "häst tjej"film. Alla ryttare var super uppklädda och små tjejer red runt i grupper på deras ponnys i väntan på att hoppa en bana.. jag blev bara förtrollad och frågade mig själv vart jag varit under alla dessa tuppuppvisningar?!
Himla kul var det.
En stor grej under Showen är "the wood chopping" som är mer eller mindre män som tävlar i att hugga ved! Väldigt intressant.
 
Samtidigt mitt under den lilla festivalen sas det adjö.. I måndags startade min äldsta värdbror, Sam, en resa runt Australien på hanns soldrivna-trehjuling(som han byggt). Han hade en intervju och visade upp kreationen på Showen innan han åkte iväg. Det var väldigt sorgligt för min del.. Efter som jag inte vet när jag kommer att träffa honom nästa gång! Men samtidigt var jag himla peppad för hans skull, han ska besöka den mest Nordliga, Sydliga, ostliga(östliga?) och västra punkten i Australien helt själv på en solenergi driven cykel! Huuuur coolt är inte det?!
Vi sa hejdå, och jag klottrade på hans innertak. Sedan stack han iväg genom att köra genom två band, för att "officiellt" starta resan!
Det känns redan tomt här hemma, även om det bara gått 6 dagar.. och även om han inte bodde i samma hus som resten utav familjen.. Önskar honom all lycka på resan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0