.?.?.?.?.?.

2013-03-14 @ 10:02:26
Fick detta utav en fin läsare! Älskar att få sånna här kommentarer, och gör alltid mitt bästa för att svara, så om ni undrar över något FRÅGA! Jag tänkte att det förmodligen finns andra som är intresserade utav samma sak.
TACK för att NI läser!
 
Hej!
Jag har helt ärligt läst/bläddrat igenom din blogg från början... Det gjorde jag för att jag också sååå gärna vill åka till Australien på utbytesår!! Men har några frågor!
1. Är du nöjd med STS? Fördelar/nackdelar!
2. Gjorde du regionsval och så?
3. Har läst på många bloggar att man verkligen måste vara jättesocial i början för att få kompisar men det verkar inte vara så för dig? Det är inte jättemycket utbytesstudenter i Australien va?
4. Finns gymnastik i Australien?
5. Finns cheerleading på skolorna?
6. Du har ju skrivit att på fester är alla med, föräldrar och barn osv. Är det mycket alkohol? Tycker föräldrarna att det är okej att barnen dricker då?
7. Finns det många snygga killar???
8. Var det svårt att förstå dialekten i början? Pratar du med lite dialekt nu?
9. Är high school där som high school i alla amerikanska filmer, med allt dram och alla gäng med populära och nördar och så? Vilka är isåfall populära och vilka är nördarna?
10. Får man dejta?

Förlåt om det var jättemycket frågor men finns så mycket som man undrar! Asbra blogg, sluta inte blogga!
 
1. Är du nöjd med STS? Fördelar/nackdelar!
Jag tycker STS har varit helt okej, de fixar din familj, tar dig dit och hem. Under själva vistelsen här har jag inte haft speciellt mycket kontakt med STS, allt flyter mer eller mindre på. "de har lite mindre koll". Det kostar en del att åka med STS, ja. Men jag tycker allt är värt för att göra detta året, man har så himla kul och lär sig massor!
 
2. Gjorde du regionsval och så?
Jag gjorde inget regionsval, men hamnade på ett underbart ställe i alla fall! Ett tips om du vill komma nära kusten eller i en större/mindre stad kan du skriva att du gillar havet/havs aktiviteter eller storstäder/samhällen. 
 
3. Har läst på många bloggar att man verkligen måste vara jättesocial i början för att få kompisar men det verkar inte vara så för dig? Det är inte jättemycket utbytesstudenter i Australien va?
Såklart man måste vara social och öppen för nya saker/personer i början. Det är i början alla är intresserade utav den nya tjejen och det är då du har en väldigt stor chans. Under året byter man vänner tills man hittar de som passar en bäst, eller bara umgås med alla. När det kommer till utbytesstudenter i Australien, det är utan tvekan fler än det är i Sverige, men det är färre än det är i USA. Man får vara aktiv och spana runt efter dom. Om man inte har en grupp som Rotary studenter har.
 
4. Finns gymnastik i Australien?
 Ja det finns gymnastik i Australien. Jag vet att det var en kille från Schweiz som åkte över samtidigt som mig som skulle gå på gymnastik under hans utbytes år.
 
5. Finns cheerleading på skolorna?
Nej finns det inte, tyvärr. (vad jag vet) Hade varit himla roligt dock!
 
6. Du har ju skrivit att på fester är alla med, föräldrar och barn osv. Är det mycket alkohol? Tycker föräldrarna att det är okej att barnen dricker då?
Det är alkohol, och inte lite heller. Beror nog helt på var man är. Jag bor på landet och här tar alla hand om varandra. Föräldrarna bryr sig inte direkt om att "baranen" dricker, kan till och med hända att de bjuder. Men det beror ju helt på ålder också.
7. Finns det många snygga killar???
Det finns snygga killar över hela världen! Dock måste jag säga att på landet kan du hitta många suuper vältränade solbrända kroppar!
 
8. Var det svårt att förstå dialekten i början? Pratar du med lite dialekt nu?
Jag tyckte det var ganska lätt att förstå, det var väl några ord här och där, men så är det alltid! Jag pratar HIMLA MYCKET dialekt nu, jag måste berätta för folk jag träffar att jag är Svensk för de kan inte höra det längre! Så klart så krånglar jag med vissa ord ibland.
 
9. Är high school där som high school i alla amerikanska filmer, med allt dram och alla gäng med populära och nördar och så? Vilka är isåfall populära och vilka är nördarna?
 Jag skulle säga att skolan är uppbyggd mer som en amerikansk. Min skola vär väldigt liten och förmodligen en lite mindre  "typiska australiensisk skola" men det är lite halv drama någon gång ibland, inget större. Det finns "populära" och mindre populära, precis som i Sverige.
10. Får man dejta?
De rekommenderar att man inte ska dejta, men lite kärlek förgyller tillvaron! Gå efter dina egna känslor!
 
Tack ska du ha! Ha det toppen kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhhh tack så mycket för svaren!!!! Uppdatera mera, bästa utbytesbloggen!!! :)))

Svar: Inga problem, ska göra mitt bästa! Tack så mycket ska du ha! :D
Fanny Forsgren Vickhoff

2013-03-21 @ 16:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0