they say the sunset looks better when it's smoke in the air.

2013-01-21 @ 12:30:00
Spenderade en dag på stranden, dök efter abalone (havsöra, er ut som kvinnliga genitalier om du frågar mig) en kväll runt lägerelden, en natt i en husvagn och ännu en dag på stranden.
 
Så ett par kompisar och jag drog på oss simfenorna, våtdräkterna, snorklarna och dök efter dessa goingara (bilderna). Det är en slags mussla som det finns ganska gött om i havet här omkring. Vattnet var väldigt stilla den dagen, så det var hyfsat bra sikt. Tro det eller ej så såg jag min första HAJ.. lite sådär halv obehagligt. Dock var den bara 1,5 meter lång och "harmless". Såg massor utav stingrockor som var stora som bord. De är farliga om man simmar över dem, för då tar de upp svansen och hugger en med en gifttagg.
De bröts ut från sina skal, skars upp och stektes på grillen. Ganska gött, typ samma konsistens som en bläckfisk.
 
Sovs över bland träden med en kompis och hans fantastiska familj. Vaknade utav 38 graders värme MORGONDOPP!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0