Kastrerade och piercade min första grabb, som en Alla hjärtans dag borde vara.

2013-02-14 @ 12:13:18
Livet flödar.
Det är kalvnings dags här på gården. I morse, efter ett gött snack med fina Hanna, kom värdmammsen in och berättade att den första kalven för iår är född! Vi mötte upp kalven som gömde sig i gräset. Jag stoppade en gummiring runt säcken. Den kommer sitta där, stoppar blodflödet och sedan trillar bollarna av helt enkelt. Inget blod, ingen kniv inte alls mycket smärta. Sedan piercades det öron och han var iväg på vift. Tappade bort morsan och sprang till en helt annan ände utav hagen, så vi fick helt enkelt bära en 50kgs kalv tillbaka till mamman. (första gången kossan kalvade så hon visste inte riktigt vad hon skulle ta sig till.
Senare under dagen föddes en till liten kalv, vi vågade oss inte på att komma nära den efter som att, denna mamman var mer beskyddande..
Annars har dagen varit bra, varmt och gött. Min höft är för övrigt öm efter att ha trillat av hästen igår, men med massa painkillers så ordnar sig det fint!
 
Jag vill önska er alla en underbar Alla hjärtans dag, tusen kramar till er alla!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Jag har läst din blogg kanske.. en månad eller två, och jag har länge tänkt på att vara utbytesstudent, men främst i USA. När jag började läsa din blogg, blev det helt plötsligt klart att det var Australien jag skulle åka till! Övertalning av föräldrarna är klart- Australien får jag åka till. Men nu var det med vilket företag- Explorius som jag egentligen ville åka med har fullbokat, och STS är min sista chans. Hur tycker du att de har varit? Ärligt? Det är himla mycket pengar man snackar om att lägga ut, är det värt det? Hur är det med hemlängtan? Jag måste bestämma mig innan nästa vecka om jag ska åka eller inte! AH! Kram, och tusen tack för en fantastisk blogg.

Svar: Hej Lina! Gud vad kul att höra! Du gör absolut rätt i att välja Australien, jag är förälskad i detta stället! Jag tycker STS har varit helt okej, de fixar din familj, tar dig dit och hem. Under själva vistelsen här har jag inte haft speciellt mycket kontakt med STS, allt flyter mer eller mindre på. Jag funderade också på Explorius, men som för dig så tog platserna slut. Det kostar en del att åka med STS, ja. Men jag tycker allt är värt för att göra detta året, man har så himla kul och lär sig massor!
Det här med hemlängtan är förmodligen väldigt individuellt. Jag har haft hemlängtan från och till, men absolut inte så starkt att jag vill åka hem. Jag hade nog mest hemlängtan under de första veckorna och kanske någon gång efter någon månad. Men det är ingenting du tänker på dagligen! och jag antar att det är en del utav hela upplevelsen.
Personligen tycker jag att alla borde göra nått liknande, det är underbart! Så om du får chansen gör det!
Tack så jätte mycket, tack för att du läser bloggen och ha det så jätte bra!
Kram Fanny
Fanny Forsgren Vickhoff

2013-02-14 @ 21:31:38
URL: http://linasylven.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0