Vart börjar man, när man vet att slutet är nära. China here we come.

2013-08-23 @ 11:37:28
Detta kanske kommer som en chock för vissa och en gammal nyhet för andra.
Den 12 September 2013, flyttar Mina föräldrar och jag till Beihai i Kina.
Varför det undrar kanske du då? Kom precis hem från Australien och nu ska man åka till Kina...
Jo mina föräldrar jobbar på Stora Enso, ett papper-/kartongproduktions företag, och de ska starta en ny fabrik i Kina. Mina föräldrar kände att, detta, detta kommer att bli spännande. De frågade mig om jag ville med? Jag har funderat av och an på denna frågan OTROLIGT mycket. Att antingen stanna hemma i kära Sverige, bo själv(i huset eller i en lägenhet) och studera andra året på gymnasiet, på min goa skola Soltorgsgymnasiet. Det hade även medfört att jag hade kunnat festa och umgåtts med mina älskade vänner mer än någonsin förut. Det hade även betytt att jag förmodligen aldrig mer skulle bo med mina föräldrar, och att jag fått göra allt som man ändå måste göra när man bor själv(vilket jag gärna slipper ett tag till).
MEN VARFÖR ska man säga nej till att bo ett par månader i Kina? Vilken FANTASTISK erfarenhet. Jag vet, jag kan inte språket, och det är inte många som pratar engelska, men det är JUST det som är spännande. De har en helt annan kultur och ett helt annat levnadssätt. Och att få smaka på det vore otroligt kul. 
Under det kommande året kommer jag att studera svenska skolan på distans. Jag kommer att studera andra året på Natur i en skola som heter "Värmdö Distans". Fick hem en stor låda med böcker och laborations grejer här om dagen. Är inte helt säker på hur det kommer att fungera, men lärare kommer att ge mig uppgifter och skicka prov.. Detta kommer jag att plugga i en byggnad med några andra ungdomar som även de flyttat dit, till Beihai, av samma anledning som min föräldrar och jag. 
 
Om ni har några frågor fråga gärna. Ha de toppen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0