The black sheep.

2012-07-17 @ 09:52:54
Min första dag i Orbost Secondary College.
Vid nio tiden tog jag mina första kliv i en rörig koridor, fylld av ungdommar i uniform. Det började med ett möte med en lärare som halvt gjorde upp ett schema innför min kommande termin. Man är inte in samma klass utan går till de ämnena man valt. Vi kom även överens om detta: mitt namn Fanny, kan vara ett smeknamn för "en kvinnas privata område mellan benen". Såå jag kommer därför bli kallad Varni, som om man uttalar det låter hyfsat likt Fanny, så blir kanske att ändra Facebook-namn osv.. vi får se.
Men skolan startade med att jag fick komma in på en lektion som går ut på att göra skolans "yearbook", tjejerna i klassen visade mig runt skolan och gav mig ett skåp.
 
Efter det väntade en rast sedan dubbel lektion av outdoor education. Där visade läraren upp ett par telemarkskidor och ett par jätte(kanske 40år) gamla längdskidor, och berättade hur det fungerade. Att det finns spår man åkte i och hur man tog sig fram.. allt som man (jag) tar för givet att alla vet! Men min värdmamma berättade för mig senare att hälften av dem säkert inte sett snö! Så det var en intressant lektion!
 
Lunch, alla äter sina mackor och snacks, kommer förmodligen tröttna en del på mackor.
 
PE, Physical education.
Spelade Netball, en Australiensisk sport, nästan som basket fast utan den där skivan bakom korgen, man fick inte springa med bollen och sen var det fler regler.. Fick inte full kläm på det.
Men första skoldagen var okej, inte pest inte godisland.
 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag älskar att läsa din blogg varje kväll! Låter som att du haft en bra dag! Puss och kram

Svar: Kul att höra! Puss, hoppas allt är bra med dig!
Fanny Forsgren Vickhoff

2012-07-17 @ 23:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0