Sunday.

2012-07-29 @ 13:59:39
På frukostbordet väntade ny bakat krispig scones och lite senare en hemma gjord Müsli, underbart.
Dagen har bestått utav att: bygga upp elektriska staket runt om i hagarna, vallat kossor, vandrat med hunden och tagit en ridtur tills vädret inte längre tillät, det började spöregna. För utom det, har jag lärt mig hur man vaccinerar en häst, (spännande) och kollat en del på Olympiska spelen.
Australiensarna är galna i sport, och det är inte fotboll, handboll eller innebandy, utan landhockey, australiensisk rugby, basket, netball och kricket. Sedan till kommer förstås en hel del andra sporter, som simning, studsmatta, gymnastik, volleyboll, tennis m.m Så trotts att de flesta sporterna utspelarsig mitt i natten är det många som sitter uppe och tittar.
 
Hoppas ni har det kanonens, kram!
 
Foton: Delar av fantastisk frulle, underbart armband från två av mina bästa, klassisk aborigin konst. Gött och blandat.

Kommentarer
Postat av: Mathias o Åsa

Hur går det med glutneriet?

Svar: Det går jätte bra, finns bröd och glutenfritt mjöl att köpa. Vi/jag bakar oftast brödet själva, har blivit blandade resultat! Äter havre, märker inget utav det. Liz, gillar nästan mitt mjöl mer än det vanliga, speciellt till krispiga saker. Hon får många tips från hennes vänner om vad man kan göra för att man ska lyckas med bakningen osv.
Fanny Forsgren Vickhoff

2012-07-29 @ 19:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0