Mother's meatballs.

2012-07-28 @ 16:09:47
Har precis lagat Köttbullar och makaroner, serverat med sallad och ketchup, till min söta värdfamilj. Det uppskattades. Det tog en himla tid och det var klibbigt, men det var bara att klistra på leendet och lossas som om man inte gjort något annat. Dock så var det första gången jag lagade köttbullar "from scratch", så de var inte himmelska. Men bröderna bad mig "träna" många gånger efter detta så att de blir perfekta (vilket betyder, att de vill äta maträtten ett antal gånger till).
Till efterrätt blev det grekisk dessert, något helt nytt för dem.
Mäster kortspelaren Fanny F Vickhoff, lärde familjen kortspelet 7an. Fyrdubbla segrar till mig, underbart.
 
Igår tillbringades kvällen i gäststugan tillsammans med min lillebror och hans vänner, det bakades pizza och kollades film. När andra filmen startade, en såå så trevlig skräckfilm, valde jag att lämna stugan och gå in till mitt rum. Skräckfilm är verkligen ingenting för mig.
 
Denna lördagen har jag snackat på skype med Pontus, Purre. Första rösten jag hörde hemifrån på tre veckor, insåg att man har så mycket att berätta! Idag var det även första gången det regnade under hela min tid här. Så har chillat en del med folket från igår kväll, och lillebrorsan har precis börjat lösa rubiks kub och det sysselsatte oss en del. Tog en snabb ritt med hästarna och med mammsen innan matlagningen.
 
 
Helt random, och helt underbara.

Kommentarer
Postat av: Mathias o Åsa

Hoppas att det är så fantastiskt som det verkar! Vi kan inte maila eller skyla förrän kring den 16 augusti. har nu kommit till Smygehuk, halva semestern har gått o det funkar bra. Det är jättekul att följa din blogg! Massor av kramar!

Svar: Ni kan väl logga in på facebook och skriva där ifrån? Vad bra att båten glider, och att vattnet håller er uppe! Hälsa alla, puss och kram!
Fanny Forsgren Vickhoff

2012-07-29 @ 19:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0