Min familj.

2012-07-15 @ 03:12:40
Från en underbar "riktig"familj till en underbar "lossas"familj.
Ni kanske är lite nyfikna på hur min familj ser ut här i Australien och var jag håller hus?
 
Jag bor hos familjen Mitchell i ett litet samhälle som heter Orbost, med ca 2000 invånare. För er som bor i Borlänge kan det jämföras med 1/3 av skräddarbackens "befolkning" eller 4 multiplicerat med antalet soltorgselever. Orbost ligger i sydöstra delen av Australien, ungefär 15km från havet.
Jag har två bröder, en som ska fylla 16 och en som ska fylla 18. Min "pappa" arbetar som samhällets enda veterinär och kan ta hand om allt från kossor och hundar till kängurur och ormar. Min "mamma" har arbetat som veterinär, men driver nu sin egna mountainbike rundtursvisning, efter som det finns massor av nationalparker runt omkring Orbost. 
Vi bor på en gård med ca 30 kor, 3 hästar var av en är en shetlandsponny (för er som inte vet, så är dom JÄTTE små), 3 hundar, en katt (som heter Horse,och han kissade + bajsade i mitt rum första dagen jag var här, mummmss) de har även höns, en iller och en biodling.
Jag ska gå på en skola som heter Orbost Secondary College. Skolan har ca 300 elever, från Orbost och byarna i närheten, min första skoldag är imorgon! Himla spännande!
 
Om ni har några frågor eller funderingar, skriv!
Nu ska jag och mammsen ut och prov rida, ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Mathias o Åsa

Älskade dotter, det låter underbart, Bara du är lycklig så är vi lyckliga! Vi vill se en bild på skolungdomen på! Karm!

Svar: Ska bara på något möte idag, kanske får min skoluniform då! När uniformen är fixad lovar jag att det kommer bilder. Ni får ha det bra kram, älskar er!
Fanny Forsgren Vickhoff

2012-07-15 @ 17:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0