fur and flowers.

2012-07-31 @ 14:15:53
Den tidiga morgonen tog kål på mig. Band practise började halv 8, vilket var lite utav en plåga. De regniga kalla dagarna fortsätter.. Idag hade jag gärna stannat under mitt täcke under en hel dag. Husen i Australien har inte den bästa isoleringen, så det kan vara väldigt kallt under nätterna. Jag har hört många som sover med elektriskafiltar.
Dagen rullade på, under Art appreciation, målar vi blommor, så jag och Anna (svenska studenten) fick i uppdrag att plocka blommor på skolgården. Hur tusan ska vi hitta blommor här mitt i vintern(?) Det gjorde vi, och gott om dem, rosa, röda, vita rosor bland annat. Detta blev vi helt lyriska utav. Vi plockade som i chock, medan vi frös sönder i våra kjolar i den 10gradiga luften.
Over all, har inget speciellt hänt idag... eller jo goingen på bilden här nere har spytt upp lite gamla sopor i mitt rum. Av någon anledning händer det alltid en olycka om jag lämnar min sovrumsdörr öppen, beklagligtvis. Det är nog bra att jag bor här under ett par månader så jag får se hur det är att ha djur. Efter som jag hela mitt liv varit husdjurslös, förutom den klassiska dammråttan..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0