det finns en vardag på andra sidan klotet.

2012-07-23 @ 13:02:52
Det blir mer av en vardag, fast jag bara varit i skolan i en vecka. Idag träffade jag en ny utbytesstudent från......SVERIGE, ska bli himla kul att prata med henne. Hon börjar skolan i morgon och vi har några lektioner tillsammans.
 
Det känns mer och mer konstigt att skriva och prata på svenska, speciellt prata, man måste nästan anstränga sig för att det ska bli rätt språk och så vidare, hur kommer det gå i slutat på året kan man ju undra?
Idag köpte jag min allra första skoluniform. Jag var väldigt upprymd och glad över detta, vilket de flesta eleverna på skolan förmodligen tycker är jätte korkat, efter som de flesta skulle göra allt för att få ha på sig sina egna kläder.
 
Nu ser jag ut som alla andra. Det kanske inte alls är så kul, men ska ändå bli skönt att slippa välja kläder osv..
Efter som det är en liten skola och ett litet samhälle så vet alla vem jag är, även om jag inte har någon aning om vilka de är så kan man nästan lova att de vet vem jag är... till ex så har min facebook bombats av vänförfrågningar, efter min första dag var det 20+ och Idag kom det fram en tjej till mig i skolan, ca tolvårsåldern, och frågade hur jag uttalade mitt namn "för att alla uttalar det olika", aldrig sett henne förut. Men det är kul att folk uppmärksammar att man är ny.
 
 
Ni får kolla in min skoluniform imorgon, bjuder på några en tittat idag.

Kommentarer
Postat av: Purre!! :)

Meeeeen, ingen bild på dig i uniformen Fanny?? So dissapointed ^^ Hoppas du har det gött, det är la skit väder här :( Australienarna verkar inte folkskygga iaf :) Ha det fint! Hoj! :D

Svar: Bilden på mig kommer idag :) synd, hoppas det är asss bra annars! Ne då inte alla i alla fall :) Hoppas du har det bäst, krammm!
Fanny Forsgren Vickhoff

2012-07-23 @ 13:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0