Bekväm, ja.

2012-07-18 @ 11:16:44
Andra dagen var lite säkrare, man har lite mer kontroll på läget.
Första lektionen:
Art, jag fick mest läsa en bok om konst och svara på frågor, ska börja förbereda något arbete också.. inte riktigt säker på vad det kommer leda till men vi får se!
Andra lektionen:
PE (physical education), gjorde massa olika lekar och tävlingar, lätt roligaste lektionerna hittills!
Tredje lektionen:
CFA, det är ett program där man lär sig hur allt fungerar på en brandstation och så vidare, idag städade vi den lilla brandstationen i Orbost, med 2 brandbilar. Vi fick ha på oss brandmanskläder och grejer.
 
Efter skolan mötte jag två tjejer från skolan och vi gick och fikade tillsammans, mysigt värre! Vi gick förbi ett bageri i "centrum" där två andra tjejer från skolan jobbar. En av dem har varit utbytesstudent i en svensk talande stad i Finland, så hon blev jätte glad när jag kom och snackade svenska med henne! Det som var konstigt var att det var både australiensisk och finsk brytning, något utöver det vanliga! Hon blev så glad så hon gav mig en muffins (gluten fri).
Alla är super trevliga här och pratar med en och bjuder med mig på saker, underbart!
 
Imorgon ska jag och de andra eleverna i Outdoor education, på en skidresa. Vi ska tälta från torsdag till fredag och på fredag ska vi åka längdskidor jippee! Efter som jag förmodligen är den enda som åkt längre sträckor eller någonsin åkt, kommer det bli jätte kul att titta på alla andra! Så ikväll ska jag packa och fixa lite grejor.
 
Bjuder er på en helt random bild.


Kommentarer
Postat av: Tibbling

Ååå det låter ju helt underbart Fanny! Grymt skönt att du trivs och att allt verkar bra, förresten är det vanligt med glutenalergi där? Ha så kul på skidresan imorgon, du får visa dem hur en äkta nordbo åker;-) ta hand om dig bästis! Kraam <3

Svar: Det är ganska vanligt faktiskt, det är som en liten skyllt i den flesta affärer om det är glutenfritt och det står klart och tydligt på alla restauranger, hittills. Jag vet inte om det är vanligt, men det är iaf tydligt :) Tack vännen, det ska jag! Hoppas du har det bra och ha kul med gänget i Mickens stuga! Ha det bäst min brutta kramar <3
Fanny Forsgren Vickhoff

2012-07-18 @ 11:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0