tjugofjärde december.

2012-12-26 @ 05:10:14
Vill önska er alla en SUPER GO JUL!
Jag spenderade min jul afton genom att hänga med Anna( vet inte hur många gånger vi frågade oss själva om det varkligen var julafton), leta julgran med storebrorsan (vilket är en traditionell jultall här i Australien. Granar och tallar växer inte naturligt så det var lite klurigt att hitta en.)
I Orbost firas Julaftonskvällen genom att gå ner till "centrum" och träffa människor. Det fanns en liten karusell för barn, det såldes några korvar, många blir även fulla under denna kvällen. Men höjdpunkten är definitivt fyrverkerierna som avfyras när det blir mörkt.För att fira att Jul dagen är väldigt nära. Här i Australien firas Jul på Jul DAGEN. Julafton är inte alls särskilt speciell. 
Eftersom min storebror är lite utav en cykelgalning tog vi några utav hans kreationer ner till centrum. En "mycket hög cykel", två "höga cyklar" och en bambucykel. ooojaa vi fick en del uppmärksamhet... Allting gick bra, framtill jag skulle upp och cykla för tredje gången. Då fölls det på ansiktet mitt på gatan.. vi bestämde oss för att det var nog med cyklande och satte oss för att kolla in fyrverkerierna med  massa andra goa människor!
På hemresan var det Annas tur att falla på ansiktet, men efter lite hjälp tog vi oss iväg.
Natten avslutades med ett samtal till min kära familj på skype.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0