Om 12-12-12.

2012-12-13 @ 13:03:41
Senaste 2 veckorna har Orbost Secondary College, börjat med "hed start". Vilket betyder att vi har mer eller mindre provat på att börja med nästa år. Nya ämnen och klasser. Jag har för tillfället Outdoor ed, VisCom(design), multimedia och Studio art. Ja ni läste rätt, ingen matte, ingen Engelska. (vilket kan vara rätt så dumt, men jag har mina skäl, päronen där hemma ta det lugnt.)
Så jag är alltså i year 12, vilket betyder att vi är äldst på skolan. Vi har fått ett eget "plugg rum" som används mer för att stoppa böcker i frysen, värma mat, lyssna på musik, spela kort och hänga. Vi har även röstat fram School Captain, en tjej och en kille i year 12. Alla som blivit nominerade fick hålla tal och sedan röstades det. Väldigt speciellt, himla o svenskt om du frågar mig, väldigt intressant dock!
 
Igår 12/12/12, en himla speciell dag antar jag. 
Jag startade morgonen med 2 lektioner Outdoor ed, sedan tog Anna och jag en cykel tur på 16km i 32 graders värme, till stranden. Varken hon eller jag hade mer lektioner under den dagen, så varför stanna inne i stan! Underbart väder! Solfaktor 30+!
Efter ett par timmar cyklades tillbaka efter ett par dopp och massa bokläsande.
Kvällen spenderades på skolans "solo's night". Mer eller mindre alla från bandet skulle spela ett solo. Förutom percussion som jag spelar, (svårt att spela ett solo med en tamburin).
Hemma bakades det våfflor med brorsorna och Anna.
Kanske inte den perfekta sommardags maten, men muuums vad gött!
 
Sista bilden är på min värdbror som byggde klart sin bambucykel igår. Gryyymt imponerad utav honom! Ramen är gjord utav bambu och ihopsatt med fiberglas. Resten utav delarna är från tippen. Cool kille det där!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0