I den här staden.

2012-08-26 @ 02:58:08
Efter några slingriga vägar och någon linjalrak väg genom den vilda skogen, genom öppna fält, tog vi oss fram till Canberra. Vi checkade in på ett fräscht backpacker boende i centrum, innan det bar iväg på den klassiska "leta restaurang rundan". Vi slutade upp i ett asiatiskt kök. Jag tror aldrig att jag svettats så mycket utav mat i hela mitt liv, näsan rann och munnen brände! Himla gött var det!
Morgonen efter åt vi frulle, tog cyklarna genom de välplanerade parkerna till universitets området (universitets staden, det var enormt!). Cruisade runt bland skolbyggnaderna med brorsan ett tag innan, mammsen och jag tog cyklarna mot museum och art galleries. Det var underbart, jag fick känslan utav att jag kommer bli en gammal konst tant! SÅ fantastiskt var det! Fick dock inte ta kort inne i det enorma konst galleriet.. så kan inte bjuda på allt det underbara..
 
Efter några cykel turer i den väl planerade och designade stan, tog vi bussen med cyklarna hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0