!Footy. party. Hey swede, welcome to australia!

2012-08-12 @ 07:34:30
Va ett tag sedan, ursäkta för det, men jag gissar att det är ett täcken på att man har det bra?
 
I Fredags kväll var jag på en pub och firade Lillys 16årsdag, käkade mat och snackade med ett gäng. Söta människor.
 
Igår (lördag) var jag på min första Footy match här i Orbost. Footy är väldigt viktigt i delstaten jag bor i och alla har ett speciellt team som det hejar på (förutom min familj som inte är intresserad av footy). Man spelar på ett ovalt fält och gör mål mellan 4 stolpar. Man får olika poäng beroende på vilka stolpar man är emellan. Man får springa 15 steg med bollen i händerna och man får inte kasta bollen utan man måste sparka eller slå iväg den med handen (lite som volleyboll). Bollen ser ut som en amerikansk fotboll, oval. Det är lite utav en brottningsmatch som på går på fältet, folk slänger runt varandra i luften.
Det var en trevlig upplevelse. Nästa hela byn var där, käkar korv, kör upp sina bilar runt om fältet och sitter i bilarna och kollar. Några killar från min skola spelade en match och gubbar mellan 20-60 spelade nästa match. Kollade med full koncentration till en början men mot slutat blev det mer snacka med människorna runt omkring.
 
Kvällen spenderades på en 19årsfest, med kanske 80 personer, gamla och unga. Det fanns mat, en eld på gården och ett dansgolv med doscolights i garaget. På något sätt är det så annorlunda från svenska fester! De vuxna dricker med de unga, och alla umgås med alla. 
Träffade en hel del nya människor som var galet sköna! Alla var fascinerade över att jag var svensk och jag fick höra en hel del skämt om mitt namn, ni skulle sett minerna som uppkom se när jag sa mitt namn! HAHA
Efter att ha lärt några killar hur man säger, "Jag är så jävla bra"...vilket lät mer såhär: "jaa ää soo java baa", så fick jag smeknamnet "Miss Universe". Och fick höra saker som: "Is this your first month?! damn you are good at English!" och "This is the new exchange student, she's a model. Her name is Fanny, and she's that good that all the Australian models retired"
Himla trevlig kväll med härligaste människorna!
 
Bild från fredagskvällen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0