Don't panic.

2012-08-14 @ 13:25:52
Underbar dag i backen!
 
Tog bussen från skolan 6 på morgonen, kom fram till Mount Hotham trött, åksjuk och skit peppad på att åka skidor. Vädret var kanon, sol och +3 - +5 grader, lite för varmt mot slutet av dagen.
Fixade skidor snabbt och smidigt, ut i backen, med världens självförtroende! Alla i backarna var så bra så jag tappade hakan, vissa åkte för andra gången men var ändå galet bra!
Själva skidområdet var super, det fanns gått om branta backar (vissa för galna), caféer och stolsliftar över hela området.
Efter att ha tappat en vante under liften, beslutade vi oss för att åka och hämta den, dagens upplevelse. Det var SKIT BRANT och bulligt... Den ena efter den andra av snowboardåkarna rullade ner för backen utan att kunna stanna. Jag kom efter skrattade så tårarna sprutade (men inombords panikslagen över hur tusan detta skulle gå). När de väl stannat upp beslöt sig snowboardåkarna för att ta av sig brädorna, det ledde till att de tappade brädorna ner för sluttningen och de åkte okontrollerat på rumpan efter (tro mig det var galet brant). Skidor löstes ut och rop från liften hördes med jämna mellanrum, allt blandat med härliga skrattattacker!
Det slutade med att det kom patrull som hjälpte oss ner...
 
Runt 4 tiden togs bussen hemåt igen, med tomatröda ansikten, Svenska björnstammen - Vart jag mig i världen vänder och Jag kommer - Mash up international remix på högsta volym, succé! (förresten så spelades Roxette i skiduthyrningen, musikvideo och allt)
 
Definitivt en utav detta årets Highlights!
 
Bilder bjuds på senare! kramar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0