.pistolen på snön. militären under snön.

2012-08-23 @ 06:44:41
Lämnade skolan med den välberesta skolbussen i måndags, för att åka på en tre dagars camping/längdskidåknings resa.
Det skidades 13 km, upp ner.. upp ner... vi åkte förbi Australiens enda skidskyttebana, som var skit pluttig. Tur som vi hade så låg det en man och tränade, han frågade om vi ville prova, och YES det ville vi. Satte 3/5 svarta pluttar, KUL.
Efter några skavsår och massa choklad, spenderade vi kvällen med några från australiensiska militären. De hade övningar på hur man överlever i snön och hur man bygger "iglos". Vi fick en guidad tur av en Boss och spanade in i alla olika sorters vindskydd och snö hem.
Kvällarna spenderades framför brasan i en liten stuga, och nätterna spenderades i ett tält på snön med tusen filtar och en fet sovsäck. Inte alls lika kallt som jag trodde! (sista natten vart nästan rent av svettig)
 
Nu har jag varit i på 4 resor utanför Orbost, alla har gått till samma ställe.. det har varit underbart, men imorgon runt lunch tid åker, den äldsta brorsan, mammsen och jag till Canberra (Australiens huvudstad) och tillbringar en dag + en natt där!
 
OBS, om det är understruket någonstans i texten, undvik att klicka på det, det är en reklam add, inget jag har fixat till...
 
 

Kommentarer
Postat av: Mathias

Du chockar och glädjer mig varje dag med dina strapatser. Ser fram emot vintertältning i Gyllbergen o cykling i skogen när du kommer hem.

Svar: inte det samma i Sverige, men det kan bli trevligt, allt för dig pappsen ;)
Fanny Forsgren Vickhoff

2012-08-26 @ 09:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0