följ med mig, kom med mig, jag tar hand om dig... bakom galler, blir du mentalsjuk.

2013-09-21 @ 16:05:00
Lördag, kära goda Lördag.. Frukostbuffén bjöd på mumms innan vi cyklade ut i en 32gradiga luften. Nu var det Orientering (för distansutbildning i idrott) blandat med sitesing som gällde. När man nu ska följa en karta tänkte mina kära föräldrar att man lika gärna kan åka till intressanta ställen, vilket var en himla bra idé. Kontrollerna var vid olika ställen, som fiskmarknader, restauranger, djur- och växtmarknaden, shoppingcenter och andra (för mig) nya platser. 
Beihai är ett fint ställe. Såg massor utav saker som fascinerade, upprörde och förvånade mig.
 
Djurmarknaden var nog värst.. att se alla dessa djur trängas och gny i burarna.. Jag ville bara ta hand om alla. Rädda dom.. ge kärlek, mat, vatten, svalka dem och låta alla springa fritt, snabbare än de någonsin gjort... Låta dem flyga högre än de trodde var möjligt..
Säger bara HEMSKT.
 
Efter tre timmar på cykel vilade vi vid poolen, i ett tag, heeelt okej.
 
Nu har även mor och far skaffat blogg tillsammans, följ dem om ni är sugna: http://mathiasasa.blogg.se/
  torkar fisk på gatan...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0