If everything is made in china, are we all Chinese?

2013-11-04 @ 14:50:45
Dagarna går snabbt. 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej, tänkte ställa en fråga angående ditt utbytesår. Jo jag undrar om du är nöjd med sts och om du skulle rekommendera dom? Eller skulle du valt någon annan organisation om du fick göra det igen, och i så fall varför?

Superbra och inspirerande blogg förresten! :)


Svar: Hej Sofia! Jag är jätte nöjd med sts på ett sätt, de gav mig en fantastisk familj att bo med! Vilket jag tycker är det viktigaste. Dock så känns sts kanska "rörigt" och de kanske överdriver på mycket av det de lovar. Som att de har en områdes-rep, ja jag hade en rep och skönt att hon fanns där OM jag hade större problem. men annars.. Gjorde vi inte så mycket. En annan sak som de säger att de gör är att de "matchar" dig och familjen, det gör dom egentligen inte, familjen får en bunt med brev och får välja. Men vad ska jag säga.. Inget av det påverkade mig speciellt mycket. Jag hade ett jätte bra år ändå! Det som är synd också är att man inte får några kontakt uppgifter till andra eventuella utbytesstudenter i närheten, vilket man får med andra organisationer. Men annars så hade jag inte super mycket kontakt med sts under mitt år, knappt överhuvudtaget vilket var rätt skönt. (Att inte ha någon som kollar vad du håller på med hela tiden) Det är dyrt, men de tog mig dit och hem och jag överlevde och hade en GRYM TID! Vet inte om detta hjälpte så mycket, men hoppas du får ett bra utbytesår! Allt gott till dig och kul för att du frågade!
Kram Fanny!
Fanny Forsgren Vickhoff

2013-11-05 @ 16:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0