.hemlängtan = krydda på glassen.

2013-02-19 @ 12:14:18
Vissa dagar vill man bara hem. Träffa någon speciell person eller bara känna tryggheten i att vara sig själv absolut fullt ut. Man tror att det kommer gå efter som att man bor med samma familj under 10-11 månader men man är ju samtidigt en gäst. Ibland vill man bara stänga in sig i rummet och kolla filmer heldagen, vara sur vid middagsbordet, eller bara vara trött och tyst utan att något utav det spelar någon roll.
Det måste jag säga är en utav sakerna jag saknar mest. Den absoluta avslappningen i sin egen familj.
Många undrar hur det är med hemlängtan. För mig var det som svårast i början måste jag nog säga. När man precis har börjat att ta de vacklande första stegen iväg. Men samtidigt är början en sån viktig och spännande del. ALLT är nytt, du läser av, vänder och vrider på människor för att få en uppfattning utav personer och vad de säger.
Klart jag saknar min Familj och mina vänner, de är allt för mig, men saknaden förstör inte min dag. De finns där i bakhuvudet varje dag, men längtan efter dem har aldrig varit något super stort problem. Man hanterar och lever igenom hemlängtan, allting ordnar sig.
Så till er som funderar på att bli utbytesstudent, oroar er absolut inte över hemlängtan. Det är en krydda på glassen, som jag absolut inte skulle välja bort.
För tänk er själva att träffa familj och vänner efter ett år på andra sidan jorden. Det kommer att vara värt allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0