Det var ju det där med sport. juste sport.

2013-02-05 @ 11:26:51
Idag var jag på min första netball träning!
Netball är som basketboll fast med "korgar" utan en vägg bakom. (så det är bara en stolpe, med en korg) Man får inte springa med bollen, så om man blir passad måste man stanna. Spelarna har olika positioner med områden som de inte får röra sig från. Man får absolut inte röra varandra, det är en viktig regel. Den närmaste distansen mellan spelaren med bollen och andra spelare är armlängds avstånd, ca 1 meter,om jag inte minns helt fel. Man gör mål genom att skjuta bollen genom korgen. Det är en "tjejsport", så det finns inga ligor där killar spelar.. (kanske förklarar varför det inte är en kontakt sport).
Himla kul var det i alla fall. Just nu kommer jag bara vara med på träningarna. Får se om jag kommer att spela några matcher framöver. Säsongen börjar inte fören i April, så jag har tid att känna på det hela.
Ni får ha det toppen! Och ursäkta för de snåla bilderna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0