Din sol din himmel dinna ä...?

2012-09-20 @ 13:01:41
Ibland är jag så glad över att jag åkte med STS och inte med rotary.
Kom precis hem från ett rotary möte, där Anna höll ett fantastiskt tal om hennes liv och Sverige. Jag där emot hade gärna sluppit att hålla tal (vilket jag nu slapp, efter som att jag inte åker med Rotary). Rotary är en organisation som finns världen över, och man kan åka som utbytesstudent med dem. Det är ett annorlunda upplägg än STS utbytes år, tänker dock inte informera er om det, för jag har ingen vidare koll!
 
Anna höll i alla fall ett grymt tal! Bjöd på svenska godisar kex choklad, gott och blandat, Ahlgrens bilar.... muuummsss. Tror nästan att jag var den enda där som verkligen tyckte om lakritsen och bilarna... Hon visade upp svenska pengar, hade svenska flaggor lite runt om.. duktig flicka speciellt när det kommer till organisering!
 
Efter talet sjöng alla (förutom jag, efter som jag aldrig hört den förut) Australiensiska nationalsången. Sedan blev Anna och jag uppmanade att sjunga den Svenska nationalsången. Och ja, det var inte mycket till val. Så där stod vi och sjöng. Dock bara den första versen, eftersom jag, med många andra svenska medborgare, knappt kan fortsättningen på sången... (googlade den precis och jo jag kan vissa delar)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0