Detta er allt ni far...

2012-07-09 @ 13:58:16
Tjenareee! Jag har kommit fram till Australien, (en himla tur?) 
 
Lamnade mina underbara vanner likt en film.. taget rullade ivag och det samma gjorde dom.. och det foll vatten fran ogonen.. (det ar skit jobbigt att lasa texten.. jag vet.. men lanar en dator av min tillfalliga hostmother, sa kan inte skriva alla borstaver, mer om det strax) 
Motte upp en Ledare och (forvanande nog) ena annan Borlange brud, som ocksa ska till Australein under ett ar! Vi tog planet till London, klockan 15.40, 6 Juli. I London chillade vi lite med andra studenter fran hela europa, som Norge, Italien, Osterrike, Danmark, Tyskland, Frankrike osv.. Sedan tog vi flyget mot Singapore, vilket tog 13 timmar... som tur var fanns det mycket filmer att valja mellan, och jag var valdigt trott just da. En timme i singapore letade internet under hela tiden... utan resultat :( Vidare mot Sydney, klockan 19.00 lokaltid,(tror att det var 7 juli. Tidsskillnaderna var himla forvirrande) vilket tog 7 timmar, segare resa helt klart! Fick san dar underbar flygmat under hela tiden... behover inte saga natt mer om det.. 
Kom fram till Australien klockan 6.30 lokaltid, 8 juli. Skont att vara i ratt land i alla fall! Men resan var inte slut dar.. klockan 8.00 vantade ett plan mot Melbourne som tog 1,5 timme. Medan planet lyfte sag jag opra-huset, cool.. he-he.
Min riktiga hostfamily ar pa semester just nu, sa jag har en tillfallig familj, som bestar av en mamma, 3 dottrar, en son och 2 hundar. Mamman kom till flygplatsen och hamtade upp mig och en tjej fran Osterrike som ocksa skulle vara hos henne under nagra dagar. En mysig familj! Jag traffar min riktiga familj pa fredag, ska beratta mer om dem nar jag far tid! 

Alla kanske tror att det ar varmt som tusan, men det ar faktiskt inte det! Det ar vinter har nu och igar var det runt 6 grader.. inte sa mysigt. Inatt fick jag sova med miljarder filtar, mjukisklader och fros anda lite. men sommaren narmar sig med storm steg och da vantar 40 graders varme, yummyy! Jag fick inte tillgang till internet, med min dator, sa kan tyvarr inte bjuda pa massa bilder... ni far njuta av dem senare! 
Sen fungerar inte min skontacktom-vandlare, soo kan inte ladda datorn.. men det loser sig! 

Ledsen for det slarviga inlagget.. ska gora battre nar jag kan skriva med min dator! 

puss saknar er som tusan, ha det best! 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hej! Vilken lång resa! Vi vill gärna läsa dina blogginlägg men tänk inte på oss nu...se nu till att du får det riktigt bra! Puss och kram

Svar: Ja det var mycket langre an jag trodde! ingen fara, jag skriver nar jag kan! :) pussar o kramar!
Fanny Forsgren Vickhoff

2012-07-09 @ 23:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0