Juldagen.

2012-12-28 @ 01:43:56
Som sagt så firas jul under juldagen, 25 December.
Dagen startades med själva basen under firandet, MAT. En mummsig frukost med italienskt julbröd, mango och bär. Suuper gött!
Öppnande utav presenter gemon ett dussin tack, kramar och massa skratt. Fina familjen gav mig en väska, bambusockor,  ett halsband, och tillsammans med bröderna ett "OP-shop chic" paket. (OP-shop=secondhand shop) I mitt paket fanns förskräckliga rosa skor, ett rosa bälte och en rosa handväska utav fake krokodilskinn. Storebrorsans innehöll tre par gamla, JÄTTESTORA, vita, halvt genomskinliga gubbkalsonger. I lillebrorsans en mintfärgad randig pyjamas. Underbar present, haha.
 
Sist men absolut bäst så fick jag ett träd. Ett granatäppelträd. Anledning? Jag har bjudit familjen på en sallad som innehåller granatäpplen och för mammsen påminde just det trädet mycket om mig. Ska plantera trädet här på gården snart och sedan kommer det förmodligen att växa till sig och bjuda på lite frukt. Underbar present om du frågar mig!
 
Resten utav dagen var himla avslappnad, vädret var inte super. Det flyttades kalvar i hagarna, kollades på 'Kalle ankas Jul', chocken i deras ögon över att alla svenska familjer kollar på denna serien på julafton var oslagbar! Kvällen avslutades med MAT, skinka, kalkon, kokta grönsaker, stekt potatis. Och en fin fin efterrätt som lillebrorsan lagat.
En fin juldag. Dagen fick såklart mig att tänka på MIN familj, hemlängtan kröp sig farm ett tag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0