hörde jag...

2012-08-01 @ 10:52:21
Chocken som kommer, när du hör ett band från din hemstad, spelas i en film, under lektionen.
Mando Diao mina vänner, Mr moon. Låten spelades i en surfing/skidåkningsfilm som vi kollade på under fitness lektionen.
(jag)Vaaarni: " oo this band is Swedish, they are from my hometown!"
En tjej: "aahhaa, what are they singing?"
Vaarni: "you tell me, they are singing on English.."
Tjejen: "ahhaa, but they are singing on both Swedish and English?"
Vaarni: "Nope, just English"
Tjejen: "ahha... I can't understand.."
Detta är då samma flicka som frågat om jag pratar svenska eller engelska i Sverige... och om vi verkligen pratar svenska HELA TIDEN(!?) Hon har även frågat om jag kunde prata svenska från födseln.. inga kommentarer. Det är en underbar tjej!
Men jag kan inte låta bli att tänka att det förmodligen är bra att utbytesstudenter kommer hit och är lite exotiska! Dvs visar att det finns andra språk än engelska.
Efter skolan har det bakats chokladkaka, efter som det är min brors födelsedag nu på fredag.


Kommentarer
Postat av: Purre!! :)

WHAHAHHWAAWHWAHWAHWAA vilken hightech visp ;) Måste vara ny vara på elon eller nått va? :) Kramiz :D

Svar: Hahah, jag vet, vist är den underbar! :D
Fanny Forsgren Vickhoff

2012-08-01 @ 18:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0