21.21

2012-08-16 @ 13:21:00
I skolan: Planerade inför nästa Outdoor ed resa, som bär av nästa måndag, ska tälta och åka längdskidor i 3 dagar uppe i snön, kallt men himla roligt! Räknade matte och diskuterade lite på engelskan. Under lunchen "lekte" vi lekar, lärde folket 'Komando pimpele' (för er som vet vad det är) och klappa handen i bordet leken, (för er som vet vad det är). Himla kul, dock blev översättningen på Komando pimpele lite knäpp, så komando bock/dubbelbock blev, komando dog/dubbledog... men men.
Eftermiddagen spenderades på The Bakery där en kär vän jobbar, härliga människor från skolan droppade in och ut och det blev mer utav en ungdomsgård.
Väl hemma så ringde "far" och sa att han hade en Echidna (som ni ser nere på bilden) på kliniken. Den hade blivit skadad, om plåstrad och nu skulle den släppas fri. Så han frågade mig om jag ville följa med, och yeaaahh det ville jag. Det är en slags igelkott som bara lever i Australien, den käkar myror med sin långa nos och rullar ihop sig till en boll om den är hotad. Det var super fränt, fick till och med klappa taggarna!
Första riktigt australiensiska djuret jag ser!
Godnatt, imorgon bär det av mot snön med familjen efter skolan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0